Traditioner

På Helsingør Lille Skole har vi mange traditioner. Læs om nogle udvalgte herunder.

Vi synger skolen ind og ud

Hvert år ved skolestart og årets sidste skoledag, synger alle elever og medarbejdere skolen ind og ud!

Venskabsklasser

Når man starter i børnehaveklassen får man en venskabsven i 6. klasse. Under lejrskoleugen, hvor eleverne fra BØ og 6. klasse ikke er på tur, bruger de i stedet ugen til at lære hinanden at kende og udforske hele skolen. Man følger sin store venskabsven indtil de går ud i 10. klasse, så har man ‘pause’ i 5. klasse og får så sin egen lille venskabsven når man kommer i 6. klasse.

Venskabsklassefolder

Fester

Der er to tilbagevendende skolefester: Kulturjam og sommerfest.
Kulturjam er en julefest i december måned, hvor eleverne optræder med musik og hvor linjefagshold, billedkunsthold og kreahold viser, hvad der er arbejdet med i det første halvår. Sommerfesten har vekslende temaer og er oftest afslutningen på en uges fællesemne. Derudover holder forældre ind imellem fester for og med hinanden.

På tværs af alle klasser, arrangeres festerne hvert år.

Lejrskoler

Lejrskolerne er en vigtig del af skoleforløbet. I slutningen af august måned drager alle klasser (undtagen BØ og 6.klasse) på lejrskole. Hele OB er altid på fælles lejrskole og på de andre klassetrin veksler såvel stedet som klassesammensætningen. Børnehaveklassen er hjemme sammen med “deres store venner” fra 6.klasse for at lære hinanden og skolen at kende og for at vænne sig til alt det nye i trygge rammer.

Lejrskoler

Teater

Både i Lille Afdelingen, Mellembygningen og Overbygningen har vi som fast teater på programmet.

Alle tre afdelinger har tradition for teaterprojekter, som vises for forældre og skolens elever. Hvert år er der forestilling i mindst én af afdelingerne.

I overbygningen, laver vi hvert andet år en kæmpe stor teaterforestilling med musik, drama og restaurant. På linjefagsholdene op til teaterugerne er eleverne selv med til at udvælge musik, skrive scener og designe en menu til restauranten.

Rejser

Skoleforløbet rummer 5 faste rejser.

6. klasse drager til et nordisk land på en 10 dages rejse i slutningen af 6. Klasse. Altid med kontakt og samvær med en anden nordisk klasse
7. klasse rejser til Bornholm
8. klasse tager til Skotland i 10 dage.
9. klasse har udveksling med en skole i Tyskland og tager til Tyskland i 7 dage.
10. klasse rejser 3 uger til Kenya.

Rejser

Julebingo

6. klasse inviterer verden indenfor, til det årlige Julebingo.

Gode præmier kan vindes, og der sælges julepynt fra bod.

Vi åbner dørene for alle der har lyst til at deltage i årets jule bankospil.

Loppemarked

Hvert år holdes stort loppemarked på Helsingør Lille Skole.

Vi inviterer til loppemarked på skolen, for alle der har lyst til at lave et kup. Efter at have kigget vores mange boder igennem med alt fra legetøj, køkkenudstyr, brugskunst og lidt møbler, er der muligt at gå i kageboden og købe lidt kaffe og kage.