49210203

Praktisk årshjul

Kulturjam

Alle klasser skal bage 5 kager og levere 1 frugtfad til kaffe/kage-boden. Kagebagningen koordineres af klasselæreren.

Forældre skal mindes om kagekonkurrencen, hvor de flotteste, mest fantasifulde og smagsfulde kager præmieres. Bidrag afleveres i kaffe/kage-boden, hvor de udstilles.

BØ klasse:

Skal bare møde op og nyde, at de ingen pligter har til deres første fest på skolen.

1. klasse:            

Passer kaffe/kagebod på lærerværelset kl. 17-19.

Står desuden for kåring af den bedste kage i kagekonkurrencen. I skal nedsætte en komité, som bedømmer kagerne på udseende og smag (1., 2. og 3. præmie). Der udarbejdes et fantasifuldt diplom og skaffes en lille præmie. Vinderne afsløres på scenen kl. 18.30.

2. klasse:

Passer baren kl. 16.30-19 Reglerne vedr. alkohol findes på hjemmesiden.

3. klasse:

Rydder op søndag kl. 10 sammen 4. kl.

4. klasse:

Rydder op søndag kl. 10 sammen med 3. kl.

5. klasse:

Passer kaffe/kage-boden på lærerværelset kl. 19-22. Og rydder op i boden, når den lukkes.

6. klasse:

Står for de kulinariske indslag. Lad derfor madkurven blive hjemme og køb 6.klasses strålende madtilbud. Overskuddet fra salget går til 6. klasses nordensrejse.

7. klasse:

Indretter og åbner kaffe/kage-boden på lærerværelset og passer den kl. 15.30-17. Hent desuden et par kasser sodavand i baren. Disse kan sælges i kaffe/kage boden.

Står desuden for indkøb til boden: normen er 6 ps kaffe, 2 kg sukker, 10 l. mælk, 10 æsker med teposer

8. klasse:

Passer baren kl. 19-22.

9. klasse:

Øl, vin og vandbod. Står for indkøb, opstilling og salg kl. 16:30-20.

Drikkevarer skal forefindes på skolen dagen før, så det kan nå at blive koldt.

Kontakt Vibeke på kontoret ang. indkøb senest 14 dage før festen.

Indkøbsliste: 12 rammer dåseøl, 20 rammer dåsesodavand, 2 rammer danskvand på dåse, 2kasser kildevand, 30 rødvin og 20 hvidvin (men der kan være brug for mindre/mere – så kontakt Vibeke)

Ikke solgte drikkevarer skal returneres.

Reglerne for alkohol findes på hjemmesiden

10. klasse:

Rydder gy efter musikoptræden og står desuden for løbende oprydning. Der findes store affaldssække i forældrerummet.

Kl. 21 laves en organiseret oprydning på hele skolen (samtlige klasselokaler og fællesarealer).

Sommerfest

SOMMERFEST

Alle klasser skal bage 4 kager og levere et frugtfad til kaffe/kage-boden. Kagebagningen koordineres af klasselæreren.

BØ kl.:

Kaffe/kage-bod sammen med 6. Klasse. Står for opstilling, indkøb og salg. Boden skal være åben kl. 16.00-22.00.

Indkøbsliste: 6 ps. Kaffe, 2 kg sukker, 6 l. mælk, 10 æsker med teposer.

1. klasse:

Oprydning sammen med 2. Klasse lørdag kl. 10.00

2. klasse:

Oprydning sammen med 1. klasse lørdag kl. 10.00.

3. klasse:

Laver isbod. Står for indkøb og salg. Boden åbner ca. kl. 16.00 og lukker, når alle is er solgt.

Husk, at sætte fryseren til indfrysning torsdag.

Køb af is hos Hjem-Is tlf: 7610 6100 eller www.hjem-is.dk

Forslag til indkøbsliste fra Hjem Is: F.eks. 3 pk. Oline, 2 pk. Øko-vaffelis, 2 pk. Peter Plys, 1 pk. Magic mix, 2 pk. Chokostang, 2 pk. Sorbella.

Få evt. penge hos Vibeke til betaling.

Dernæst skal der laves is-plakater, hvor der står, hvad isene koster.

En vagt-liste, hvor børn/forældre tager en ½ eller hel time pr. vagt, indtil der er udsolgt.

4. klasse:

Laver et hyggeligt indslag. fx. popcornmaskine, slush ice eller lign.

5. klasse:

Står for madbod. (Indsamling til Nordensrejse).

14 dage før festen reklameres for maden i ugebulletinen. Madbilletter sælges på skolen, de følgende dage.

Lave typisk en eller to voksentallerkener og en børnetallerken.

6. klasse:

Passer kaffe/kagebod sammen med BØ-klassen på lærerværelset. Boden skal være åben fra 16-22.

7. klasse:

Øl, vin og vandbod. Står for indkøb, opstilling og salg kl. 16.30-20.

Drikkevarer skal forefindes på skolen dagen før, så det kan blive koldt

Kontakt Vibeke på kontoret ang. indkøb senest 14 dage før sommerfesten.

Indkøbsliste: 15 rammer dåseøl, 25 rammer dåsesodavand, 3 rammer danskvand på dåse, 2kasser kildevand, 20 rødvin og 20 hvidvin og 20 rose (men der kan være brug for mindre/mere – så kontakt Vibeke)

Drikkevarer skal købes i kommission og ikke solgte drikkevarer skal returneres af klassen efter sommerfesten.

8. klasse:

Passer baren fra kl. 20-22.

9. klasse:

Står for den løbende oprydning og letter arbejdet for 1. og 2. Klasse.

10. klasse

Opstiller borde og stole i skolegården fredag kl. 17.30. Herefter skal de nyde deres evt. sidste fest på skolen.

Julebingo

BANKOSPIL / JULEBINGO

6. klasse

Husk at annoncere i god tid, ofte og mange steder. bla. i HLS-bulletin´en (tal med Vibeke på kontoret).

Annoncen skal designes.

Alle forældre forsøger at skaffe sponsorgaver. Tænk kreativt, spørg de forretningsdrivende, på arbejdspladsen etc.

Derudover skal der designes/produceres julegaver til salg. F.eks. julekort, til/fra kort, kræmmerhuse, julehjerter, småkager etc.

På dagen:

Borde og stole skal opstilles (snak med Bo), og der skal dækkes op.

Alle produkterne skal sælges ved en bod i isgangen. Husk også her en vagtplan.

Loppemarked

LOPPEMARKED

7. – 10. klasse:

Bøjler fra tøjforretninger o. lign. – vandrør til bøjlerne.

Husk at tage de fede ting fra til auktion – sætte minimum pris på tingene.

Lav evt. aftale med ”Bror & Søster” om afhentning af ikke solgte ting fra podiet til en færdig samlet pris, til slut.

Husk: Caféen til loppemarkedet – salg af sandwich, kager, pølser.

Legetøjs salg – (BØ-klassen er hjælpere)

I ugen op til loppemarkedet indsamles effekter efter aftale.

Nogle forældre henter effekter – Nogle forældre sorterer – Nogle forældre bærer ind i de rette lokaler – Nogle forældre laver mad til de andre forældre/OB-elever.

I selve weekenden melder man sig til at stå i de forskellige boder.

Mandag efter markedet skal affald køres på lossepladsen.

Listen er ikke fyldestgørende. Alle opgaver vil blive fordelt på elever og forældre i Overbygningen ved særligt møde.

BØ kl. – 2. kl.:

Forældre og børn hjælper til med legetøjssalg.

3. – 6. kl.:

Bage en kage pr. elev til loppecafeen

Made by Hjemmesider.dK